Medlemsinformation

Här hittar Ni information om kostnader, innehåll och hur Ni avslutar Ert medlemskap i vår kår. I medlemsavgiften ingår det mesta vi behöver för att bedriva verksamheten, men vi tar ofta en extra avgift vid läger.

Medlemsavgift

Medlemsavgiften i vår kår är 502 kronor per termin. För syskon har vi syskonrabatt på 50 kronor.
Medlemsavgiften innefattar även medlemskap på distrikt och lands nivå, samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.

Försäkring

Kåren och alla våra medlemmar är försäkrade under våra aktivteter. Läs allt om Scouternas försäkringar här.

Medlemstidningar

Scouterna har två medlemstidningar. Dels en webbtidning (Scoutnytt) som alla kan komma åt på nätet, men även en papperstidning (Scout) som kommer hem i Er brevlåda. Vi försöker se till att det bara kommer en papperstidning per familj för att spara på naturen.

Avsluta ditt medlemskap

Har du eller ditt barn slutat i Scouterna? Meddela det snarast till respektive avdelningsledare. Din avanmälan stoppar utskick av fakturan för medlemsavgift samt påminnelser. Man kan även avsluta sitt medlemskap själv genom att logga in på Scoutnet och avregistrera sig där.