glada_scouter_som_leker

Upptäckare 10–11 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

I Scouterna träffar du nya kompisar och har kul. Tillsammans med kompisarna får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

Som upptäckarscout får du lära dig något nytt nästan varje dag, det är alltid roliga grejer men också sånt som är väldigt bra att kunna. Ni bestämmer själva vad ni vill göra, det kan vara allt från att lära er sjukvård till att bygga en egen flotte. Men i Scouterna lär vi oss inte hur man gör genom att läsa böcker om hur man bygger flottar, vi lär oss det genom att prova på riktigt istället.

När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång.

Upptäckarscout är man när man går i årskurs fyra och fem.

Längre ner på sidan hittar Ni kontakt personer till avdelningen och kalendern med kommande aktiviteter för våra upptäckarscouter.

Om inte annan information finns i respektive aktivitet i kalendern eller meddelas via mejl eller Facebook gäller följande för upptäckarscouterna.
Tid: Måndagar 18:30 – 20:00
Plats: Bollstanästet på Gamla vägen 23 i Bollstanäs
Kollektivtrafik: Hållplats Grimstavägen med buss 529, 537 eller 538. Lövmovägen eller Sutargränd med buss 536.
Kostnad: Aktuell medlemsavgift hittar Ni här. 3 st ”prova-på” gånger (normalt början på höstterminen) för nya scouter är avgiftsfria.
Kö/intag: Vi har normalt sätt ingen kö, utan försöker ta in alla nya scouter som vill prova på. Viss väntetid kan förekomma beroende på när under terminen Ert barn vill börja. Kontakta alltid avdelningsledaren och meddela att ert barn vill börja hos oss.
Övrigt: Då vi alltid är utomhus är det viktigt att ha kläder som är anpassade efter väder. Även om vi försöker att röra på oss mycket under ett möte blir man lätt kall efter ett par timmar utomhus.

Vill du eller ditt barn bli upptäckarscout eller har andra frågor?
Ta kontakt med avdelningsledaren på mejladressen nedan.

Kolla in Upptäckarnas egen kalender här

Ledare på avdelningen Upptäckare

Kalender för upptäckarscouterna