FamScout

Välkommen på familjescouting!

Med familjescouting vill vi speciellt vända oss till barn i förskoleklass och årskurs 1 (6-7 år) som tillsammans med en vuxen är nyfikna på att prova på scouting.

Längre ner på sidan hittar Ni kontakt personer till avdelningen och kalendern med kommande aktiviteter för våra familjescouter.

Om inte annan information finns i respektive aktivitet i kalendern eller meddelas via mejl eller Facebook gäller följande för familjescouterna.
Tid: 10.00 – 11.30
Plats: Grillplatsen vid Sanda kärret. Parkering för ”Sandaspåret” finns med infart från Breddenvägen.
Kollektivtrafik: Hållplats Sanda Ängar med buss 533.
Kostnad: Aktiviteterna är kostnadsfria, men vi vill att man anmäler sig här eller klicka på ”BLI SCOUT NU” bladet uppe till höger på sidan.
Övrigt: Då vi alltid är utomhus är det viktigt att ha kläder som är anpassade efter väder. Även om vi försöker att röra på oss mycket under ett möte blir man lätt kall efter ett par timmar utomhus. Efter varje möte kommer det finnas en eld där man kan grilla korv eller bara värma sig medan man äter medhavd matsäck.

Är Ni intresserade att veta mer om familjescouting?
Ta kontakt med avdelningsledaren på mejladressen nedan.

Kolla in Familjescouternas egen kalender här

Ledare på avdelning Familjescouter

Kalender för familjescouterna