Lägerbrev 3 (rev)

Nu är sommarlovet här och vi hoppas att ni har en skön semester framför er. I mitten på juli kommer vi att sända ut ett sista lägerbrev där vi sammanfattar all information som gäller för lägret samt kontaktuppgifter till alla ledare. Här kommer lite information om några saker som är bra att ha koll på.

Fickpengar

Fickpengar max 200kr för lägret, 100kr för spårare till att handla i kiosken. Att handla i kiosken är en stor grej för många av våra scouter och att endast ta med eget godis är tillåtet men då missar scouter den upplevelsen att stå i kiosken med alla andra scouter. Observera att det råder totalförbud mot alla nötprodukter på lägret p.g.a. allergier. Vi kommer att trycka en läger-t-shirt på lägret. Ta med en T-shirt utan tryck eller köp en på Vässarö (100kr/st och pengar i separat kuvert).

Transport, matsäck och mobiler

Transporten till lägret sker med buss.  Samling på Coop forum-parkeringen i Rotebro och hemkomst till Coop Forum i Rotebro (Bollstanäs Scoutkår) och Bolindervallens parkering i Kallhäll (Kallhäll Scoutkår). Om någon scout ej åker med den gemensamma bussen måste detta meddelas till lägeransvarig i respektive kår.

Avresa för långa lägret 25/7 2015: Samling senast kl 08:30.

Avresa för korta lägret 28/7 2015: Samling senast kl 08:30.

Hemkomst för alla scouter 31/7 -2015 ca kl 17.00, tiden är preliminär och SMS kommer att sända när vi är på väg och vet mer exakt.  På bussresan till lägret skall matig matsäck medtagas. Matsäcken skall innehålla frukt smörgås och något att dricka (ej läsk, godis eller chips etc.).  Lägret kommer att vara mobiltelefonfritt och inga mobiltelefoner skall medtagas. Om scouten vill ringa hem kommer ledarnas telefoner finns att låna. Om föräldrar vill ringa sin scout kommer telefonnummer till patrullen fadder att finnas tillgängligt (kontaktuppgifter kommer att finnas i det sista lägerbrevet).

Packning och utrustning

All packning skall ligga i en ryggsäck som scouten själv skall ha packat, förälder får hjälpa till med att ta fram saker, innehåll enligt packlista. Då vi kommer att ligga flera i tälten skall liggunderlag eller tunn luftmadrass användas (ej tjocka luftmadrasser).

All utrustning skall vara märkt med scoutens namn (ärvda saker skall märkas om, ej storebror/systers namn). Scoutskjortan skall vara märkt. Då vi är många på lägret skall ”våra” märken var påsydda så att det är lätt att känna igen kårtillhörighet. Följande märken tillhör grunduppsättningen: vänster arm, ”Bollstanäs scoutkår”/”Kallhäll scoutkår” och ”Birka” märket. Höger arm ”pojk/flicka” märket samt ”Bollhäll” märket.

Alla skall ha med sig vattentäta regnkläder och stövlar, kläderna skall ha RÄTT storlek och ha provats innan avresa.

Packning och materialvård

Alla skall hjälpa till med packning eller uppackning och alla föräldrar ombedes att välja att hjälpa till med packning eller uppackning av lägerutrustning.

Packning 23/7 2015 ca kl 18:00 scoutstugan Bollstanäs.

Uppackning 1/8 -2015 ca kl 09:30 scoutstugan Bollstanäs.

Besöksdag

För spårare är besöksdagen onsdagen den 29/7 och för scouter som åker på långa lägret måndagen den 27/7 mer information i nästa lägerbrev.

Hälsodeklaration

Bilagt med detta lägerbrev finns en hälsodeklaration. Alla skall fylla i denna och översända denna till avdelningsledarna enligt nedan eller mejla den till sin avdelningsledare. All har inte lagt in sin hälsoinformation vid lägeranmälan, och av denna anledning så går vi på nytt ut och ber att få denna information. Hälsodeklarationen måste vara inlämnad till avdelningsledarena senast 2015-06-25.  Frågor besvaras av avdelningsledarna.

Hälsningar

Ledarna

genom Tomas , Anna och Anneli

Lägerbrev 3 Hälsodeklaration

Lägerbrev 3 packlista